9 d’abr. 2011

L'escola de la República en paraules. Activitat a l'aula

- METODOLOGIA

En grups mixts


- OBJECTIUS

Descobrir a través de paraules claus com les aportacions de l'escola de la República
han perdurat al llarg del temps.


- TEMPS

Una hora


- MATERIAL NECESSARI

Accés a Internet. Biblioteca del centre.


- PROCEDIMENT

Treball en grups
Posada en comú


- ORIENTACIÓ DE L'ACTIVITAT

L'escola de la II República va introduir una nova visió sobre l'educació de les dones amb nous drets i conceptes. Per exemple, la idea de coeducació, que va ser plantejada per primera vegada en el context de la Institució Lliure d'Ensenyament.

Al Congrés pedagògic de 1882, Joaquín Sama definia amb aquestes paraules l'escola:
“Una preparació per a la vida; reflexionem i pensem que l'escola ha de ser còpia,
en petit, de quant passa en la societat.. com se sosté que a l'escola deuen els sexes estar separats? Doncs perquè ho estan en la vida?. La Institució Lliure d'Ensenyament defensava que la unió dels dos sexes ha de continuar-se en tots els graus de les escoles, perquè aquesta sigui imatge de la vida”.



- INSTRUCCIONS PER A L'ALUMNAT

1.- Buscar el significat de les següents paraules:

. Coeducació

. Ensenyament mixt

. Igualtat

. Drets de les dones

. Ciutadania

. Sufragisme

. Igualtat real

. Igualtat legal

. Diferencia

. Feminisme


2.- Contestar a les següents preguntes:

- Què va suposar per a l'avanç dels drets de les dones l'Escola Republicana?

- Homes i dones hem de ser idèntics per accedir a la igualtat?

- Vol dir el mateix diferencia que desigualtat?

- Quina diferència hi ha entre escola mixta i coeducació?

- Quins valors defensava l'Escola de la República per a les alumnes i els alumnes?

- Quines similituds i quines diferències té el teu Institut amb l'Escola de la
República?






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada