10 d’abr. 2011

La pedagogia a l'escola rural

Concepción Sainz Amor,
mestra rural i pedagoga
defensa un concepte
de l'educació com
*autodesarrollo interior,
com a descobriment i
creació contínua, la
unitat de tots els elements
educatius (la
fusió de mestre i
alumne, de mètode i
mestre), la implicació
de l'escola amb el poble
sense menysprear “gens
del que el poble
sap i que mogui les
tradicions populars,
elevant-les i millorant-les”,
el descobriment
de la bellesa i la
grandesa del món o
el valor educatiu de la
literatura i la música
estan presents en
el pensament educatiu.
Les seves propostes no es limiten
a enaltir les
excel·lències de la vida
en el camp, sinó que es concreten
a aprofitar
el contacte amb
la naturalesa per donar
vida a una escola que
haurà de contribuir al
progrés del mitjà rural.
Per aquest motiu,
Sainz-Amor destacarà
la necessitat que la
naturalesa proporcioni
els continguts bàsics
dels aprenentatges escolars
i que el treball
productiu agrícola estigui
present en l'activitat
escolar, sobretot en
els últims cursos.
Jordi *Feu *Gelis

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada